Statut POLSKIE TOWARZYSTWO TURYSTYCZNO-KRAJOZNAWCZE
STOWARZYSZENIE POŻYTKU PUBLICZNEGO
S T A T U T
Klubu Działalności Podwodnej
„REMORA”
2019
S T A T U T
Klubu Działalności Podwodnej "REMORA"
Rozdział I
Postanowienia ogólne.
$ 1.
1. Klub Działalności Podwodnej "REMORA" zwany dalej Klubem jest
jednostką organizacyjną Regionalnego Oddziału Polskiego
Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego w Białymstoku, zwanego
dalej RO PTTK.
2. Siedzibą Klubu jest miasto Białystok.
3. Klub działa w oparciu o Statut Polskiego Towarzystwa Turystycz-
no-Krajoznawczego, Statut RO PTTK, Regulamin Wzorcowy Koła PTTK-
Klubu PTTK , Statut Klubu, oraz realizuje uchwały władz zwierz-
chnich Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego (PTTK).
4. Klub nie posiada osobowości prawnej i działa w ramach
osobowości prawnej RO PTTK.
5. Klub może używać pieczęci zgodnych z wzorami zatwierdzonymi
przez Zarząd RO PTTK.
Rozdział II
Cele i środki działania.
$ 2.
1. Celem Klubu jest :
1) uprawianie sportu i turystyki we wszystkich formach, lecz
przede wszystkim poprzez płetwonurkowanie i żeglarstwo,
2) szerzenie wiedzy, tradycji nurkowania i żeglarstwa,
3) ochrona naturalnego środowiska człowieka,
4) uzyskiwanie wiedzy na temat środków radiokomunikacji,
5) zdobywanie umiejętności w zakresie ratownictwa wodnego.
6) poszerzanie wiedzy na temat survivalu,
7) doskonalenie umiejętności w zakresie obronności.
2. Klub realizuje swoje cele w szczególności poprzez:
1) organizowanie imprez nurkowych i żeglarskich,
2) organizowanie imprez ogólnoturystycznych i krajoznawczych,
3) krzewienie zasad prawidłowego i bezpiecznego nurkowania,
4) podwyższanie kwalifikacji członków w dziedzinie nurkowania,
żeglarstwa, motorowodniactwa i innych sportów wodnych poprzez
szkolenie i uzyskiwanie kolejnych stopni wtajemniczenia,
5) organizowanie oraz popieranie działań zmierzających do ochrony
i zachowania naturalnych walorów kraju,
6) organizowanie wspólnych imprez wraz z innymi organizacjami o
podobnych celach ,
7) organizowanie szkolenia w zakresie środków telekomunikacji
radiowej i krótkofalarstwa,
8) organizowanie szkolenia oraz imprez w dziedzinie ratownictwa
wodnego w oparciu o doświadczenia i kadrę
Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (WOPR),
9) organizowanie wymiany międzynarodowej - z pokrewnymi organizac-
jami - o charakterze kulturalnym i sportowo-rekreacyjnym.
10) organizowanie i uczestniczenie w szkoleniach obronnych.
Rozdział III
Członkowie, kandydaci, osoby wspierające. sympatycy - ich prawa i obowiązki.
$ 3.
1. Członkowie Klubu i jego sympatycy w zależności od ich praw i
obowiązków dzielą się na :
1) członków seniorów,
2) członków honorowych,
3) członków zwyczajnych,
4) kandydatów na członków,
5) osoby wspierające,
6) sympatyków klubu.
2. Członkiem seniorem może zostać członek klubu, który:
1) jest członkiem zwyczajnym minimum 1 rok,
2) posiada średni stopień nurkowy (P2), lub sternika jachtowego
wraz ze stopniem podstawowym (P1), lub ratownika wodnego wraz
ze stopniem (P1), lub kategorię I krótkofalowca wraz ze
stopniem (P1),
3) aktywnie uczestniczy w działalności klubu, posiada co najmniej
3 aktualne sprawności klubowe drugiego stopnia, zorganizował
co najmniej 10 imprez klubowych kwalifikowanych i dwa czyny,
4) dba o dobre imię klubu , przestrzega zasad bezpieczeństwa i
uchwał Zarządu Klubu (ZK),
5) zostanie przyjęty w trybie jednogłośnej uchwały Zarządu Klubu
i za pisemną zgodą co najmniej 90% członków seniorów.
3. Członkiem honorowym Klubu może zostać osoba szczególnie zasłużona
dla Klubu w trybie uchwały ZK podjętej co najmniej 3/4 głosów.
4. Członkiem zwyczajnym może zostać kandydat, który:
1) jest kandydatem na członka minimum 1 rok,
2) posiada co najmniej stopień płetwonurka nadzorowanego, lub
żeglarza jachtowego, lub ratownika WOPR , lub sternika
motorowodnego, lub licencję krótkofalowca, oraz co najmniej
sprawność płetwonurka-kandydata klubu „Remora”,
3) wykazał się aktywnością i zaangażowaniem w działalności Klubu,
w realizacji uchwał ZK, oraz w nienagannym stosowaniu zasad
etycznych, nurkowych, turystycznych i żeglarskich,
4) zorganizował co najmniej jedną imprezę klubową kwalifikowaną.
5) uzyskał pozytywną opinię 3/4 członków seniorów i zwyczajnych,
6) zostanie przyjęty w trybie uchwały ZK podjętej ilością co
najmniej 2/3 głosów.
5. Kandydatem na członka może zostać osoba wspierająca, która :
1) jest fizyczną osobą wspierającą od co najmniej 1 roku,
2) posiada jedną ze sprawności klubowej,
3) aktywnie uczestniczy w działalności Klubu i przestrzega
postanowień niniejszego statutu,
4) uzyska status kandydata uchwałą Zarządu Klubu.
6. Osobą wspierającą może zostać osoba fizyczna lub prawna,
która popiera działalność Klubu, interesuje się jego osiągnięciami,
oraz wesprze Klub kwotą w wysokości określonej uchwałą Zarządu
Klubu.
7. Członek zwyczajny nie spełniający warunku określonego w $3,
ust.2, pkt.2, może zostać członkiem seniorem jeśli jest
członkiem Klubu ponad 6 lat (z zastrz.$3.ust.2.pkt.3,4 i 5).
8. Sympatykiem Klubu może zostać osoba , która interesuje się
działalnością Klubu i podpisze deklarację sympatyka.
$ 4.
1. Członek senior ma prawo:
1) wybierać i być wybieranym do władz Klubu,
2) uczestniczyć we wszystkich imprezach nurkowych i innych
organizowanych przez Klub lub inne organizacje na zasadach
pierwszeństwa,
3) korzystać ze szczególnych ulg w wysokości składek oraz
pokrycia kosztów szkolenia, imprez klubowych i innych w
wymiarze określonym przez ZK w uchwale,
4) wyrażać opinię wobec ZK o innych członkach , ich działalności
dla Klubu.
2. Członek honorowy posiada wszystkie prawa członka seniora oprócz
3. Członek zwyczajny ma prawo:
1) wybierać i być wybieranym do władz Klubu,
2) uczestniczyć we wszystkich imprezach nurkowych i innych
organizowanych przez Klub, oraz organizacje pokrewne,
3) korzystać z ulg w składkach oraz kosztach szkolenia i
imprez jeśli postanowi tak ZK, nie większych jednak niż
50% wysokości ulg udzielanych dla członków seniorów,
4) wyrażać opinię wobec ZK o innych członkach zwyczajnych,
kandydatach lub osobach wspierających.
4. Kandydat na członka klubu ma prawo:
1) brać udział w Walnych Zgromadzeniach Klubu (WZ) z głosem
doradczym - za zgodą ZK,
2) uczestniczyć we wszystkich imprezach organizowanych przez
Klub i inne organizacje na zasadach ustalonych przez ZK,
3) uczestniczyć w szkoleniach.
5. Osoba wspierająca ma prawo :
1) brać udział w Walnych Zgromadzeniach Klubu jako obserwator
- za zgodą ZK,
2) uczestniczyć w imprezach klubowych i innych w kolejności za
kandydatami, jeśli ZK nie podejmie przeciwnej decyzji,
3) uczestniczyć w szkoleniach.
6. Członkowie Klubu , kandydaci i osoby wspierające mają również
prawo:
1) nosić znaczek i emblematy klubowe,
2) zgłaszać do ZK wnioski dotyczące działalności Klubu,
3) uzyskiwać pełną informację o planach Klubu, uchwałach
podjętych przez ZK i władze zwierzchnie PTTK,
4) organizować imprezy klubowe za zgodą ZK,
5) korzystać ze sprzętu klubowego na zasadach ustalonych przez ZK
6) przeglądać dokumentację Klubu – dotyczy seniorów.
$ 5.
Na członkach i osobach wymienionych w $3.ust.1.pkt.1,3,4,5 ciążą następujące obowiązki:
1) opłacanie składek: klubowej i PTTK do końca stycznia, opłacenie wpisowego,
2) stosowanie się do Statutu Klubu , Statutu PTTK, uchwał ZK,
uchwał RO PTTK i Zarządu Głównego PTTK (ZG PTTK), Komisji
Działalności Podwodnej ZG PTTK (KDP ZG PTTK),
3) udzielanie się w pracach na rzecz Klubu, udział w WZ,
4) przestrzeganie wszystkich zasad bezpiecznego nurkowania i
żeglowania, a w szczególności: zasady nurkowania w grupie,
oraz właściwego zabezpieczenia nurkowań i innych imprez.
5) doskonalenie i poszerzanie swoich umiejętności i wiedzy w
dziedzinach turystyki kwalifikowanej (poprzez uzyskiwanie
uprawnień i zdobywanie sprawności klubowych),
6) służenie, pomocą i przykładem mniej doświadczonym kolegom,
7) godne reprezentowanie Klubu i PTTK,
8) realizacja celów statutowych w ramach Klubu i dla jego dobra .
$ 6.
1. Utrata członkostwa Klubu następuje w przypadkach:
1) dobrowolnego wystąpienia,
2) skreślenia z listy członków Klubu na skutek zalegania w
opłacaniu składki PTTK i klubowej ponad 12 miesięcy od
określonego w Statucie terminu,
3) wykluczenia prawomocnym orzeczeniem Zarządu Klubu z powodu
niestosowania się do postanowień niniejszego Statutu
lub działanie na szkodę Klubu,
4) automatycznie po dwóch latach nieopłacenia składki klubowej.
2. O skreśleniu lub wykluczeniu Zarząd Klubu zobowiązany jest
powiadomić osobę skreśloną w terminie 14 dni - nie obowiązuje w
przypadku nieopłacenia składki w kolejnych dwóch latach.
3. Osobie skreślonej przysługuje prawo odwołania do Walnego
Zgromadzenia Klubu za pośrednictwem ZK w terminie 30 dni,
od dnia zawiadomienia o skreśleniu lub wykluczeniu.
4. Jeśli skreślony na podstawie uchwały ZK członek nie odwołał się
od decyzji -skreślenie z listy członków staje się prawomocne w
ciągu 7 dni po upłynięciu terminu na złożenie odwołania.
5. Osoba, która utraciła członkostwo staje się sympatykiem klubu.
6. Skreślony członek może zostać przyjęty powtórnie do klubu za zgodą
Zarządu, po opłaceniu składki i wpisowego ze statusem członkowskim
niższym niż posiadany przed skreśleniem.
$ 7.
Członkom wyróżniającym się w działalności klubowej, ZK może
przyznać nagrody w formie i terminie określonym w uchwale ZK:
$ 8.
Za nie przestrzeganie postanowień niniejszego Statutu Zarząd
Klubu może zastosować następujące kary dyscyplinarne (kolejno):
1) upomnienie,
2) naganę (z wpisem do akt),
3) czasowy zakaz udziału w imprezach (do 6 miesięcy),
4) obniżenie statusu członka o jeden stopień,
5) skreślenie z listy członków Klubu.
Rozdział IV
Władze Klubu
$ 9.
1. Władzami klubu są:
1) Walne Zgromadzenie Członków Klubu, zwane dalej Walnym Zgromadzeniem (WZ)
2) Zarząd Klubu (ZK),
2. Wybór władz odbywa się w głosowaniu tajnym.
3. Kadencja władz trwa 3 lata.
4. Uchwały władz zapadają zwykłą większością głosów przy obecności
co najmniej 1/2 ogólnej liczby uprawnionych do głosowania jeśli
Statut nie stanowi inaczej.
5. Władze Klubu (ZK,KR) mogą dokooptować nowych członków na zwol-
nione w czasie kadencji miejsca, ich liczba nie może przekro-
czyć 1/3 składu pochodzącego z wyboru.
$ 10.
1. Walne Zgromadzenie Członków Klubu jest najwyższą władzą Klubu i
może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
2. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy w szczególności:
1) ustalanie głównych kierunków działania na okres kadencji.
2) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań ZK i KR,
3) udzielanie absolutorium ZK na wniosek KR (jeśli została powołana), biorąc pod
uwagę stopień realizacji powierzonych poszczególnym członkom ZK zadań,
4) wybór członków ZK i KR,(kierując się stopniem ich dotychczasowej aktywności
w klubie i umiejętnościami organizacyjnymi),
5) rozpatrywanie wniosków zgłoszonych przez członków Klubu,
6) uchwalanie projektu zmian Statutu,
7) podejmowanie uchwał o rozwiązaniu Klubu,
$ 11.
1. W Walnym Zgromadzeniu Klubu udział ubiorą :
1) z głosem decydującym – członkowie seniorzy i członkowie zwyczajni ,
2) z głosem doradczym – członkowie honorowi , kandydaci na członków,
osoby wspierające (z zastrzeżeniem $4,ust.5,pkt 1).
2. Walne Zgromadzenie sprawozdawcze zwoływane jest przez ZK co roku,
a sprawozdawczo-wyborcze co trzy lata.
3. O terminie i miejscu WZ Zarząd Klubu powiadamia członków co
najmniej na dwa tygodnie przed terminem Zgromadzenia.
Członkowie zwyczajni i seniorzy powinni zostać powiadomieni
pisemnie lub potwierdzonym e-mailem z zaznaczeniem programu WZ.
$ 12.
1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie (NWZ) zwoływane jest:
1) z inicjatywy Zarządu Klubu ,
2) na żądanie Komisji Rewizyjnej Klubu,
3) na pisemny wniosek co najmniej 1/3 liczby członków klubu.
2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd Klubu w terminie
do trzech tygodni od daty złożenia żądania lub wniosku.
3. O Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu należy powiadomić członków
zwyczajnych i seniorów w terminie 1 tygodnia przed datą jego
odbycia e-mailem, lub pisemnie, wymieniając sprawy dla których zostało zwołane.
4. NWZ rozpatruje sprawy dla których zostało zwołane.
$ 13.
1. Zarząd Klubu s kłada się z co najmniej 3 osób wybranych przez
Walne Zgromadzenie Klubu.
2. ZK wybiera spośród siebie: prezesa, sekretarza i skarbnika
(lub przy większym składzie może wybrać dodatkowo: wiceprezesa,
szefa szkolenia i gospodarza sprzętu).
3. Zarząd Klubu kieruje całokształtem działalności Klubu w okresie
pomiędzy WZ i odpowiada za swoją pracę przed WZ i RO PTTK.
4. Każdy członek ZK zobowiązany jest do zorganizowania co najmniej
dwóch imprez kwalifikowanych rocznie.
5. Do zakresu działania Zarządu Klubu należy w szczególności:
1) realizowanie celów Klubu zgodnie ze Statutem,
2) wykonywanie uchwał WZ, uchwał RO PTTK i ZG PTTK ,
3) składanie rocznych sprawozdań dla WZ, oraz dla RO PTTK,
4) uchwalanie rocznych planów działalności i budżetu Klubu,
5) powoływanie komisji, sekcji i uchwalanie ich regulaminów,
przydzielanie innych funkcji klubowych
6) ustalanie wysokości składek, wpisowego na imprezy i do Klubu,
7) zarządzanie funduszami i majątkiem Klubu w granicach
preliminarza i zgodnie z zasadami ustalonymi przez RO PTTK,
8) reprezentowanie Klubu na zewnątrz i PTTK na terenie działania Klubu,
9) rozpatrywanie wniosków i odwołań,
10) prowadzenie strony internetowej,
11) coroczne informowanie wszystkich członków klubu o stopniu ich
aktywności, opłaconych składkach, uzyskanych sprawnościach
klubowych i podjętych przez ZK uchwałach.
12) składanie przez każdego członka ZK corocznych sprawozdań dla
WZ zaopiniowanych przez KR z realizacji powierzonych mu zadań.
6. Zebrania Zarządu Klubu odbywają się nie rzadziej niż raz na pół roku.
Uchwały są podpisywane i ewidencjonowane.
7. Członkiem Zarządu Klubu nie może zostać instruktor nurkowania lub żeglarstwa.
8. Prezesem klubu może zostać członek senior posiadający minimum średni stopień
płetwonurka, a szefem szkolenia członek posiadający minimum wyższy stopień.
9. Większość w Zarządzie muszą stanowić członkowie seniorzy.
$ 14.
1. Komisja Rewizyjna Klubu składa się z minimum 3 osób wybranych
2. Komisja Rewizyjna wybiera ze swego grona prezesa, wiceprezesa i
sekretarza (lub prezesa i sekretarza).
3. Nie wolno łączyć członkostwa w Zarządzie Klubu i w Komisji Klubu.
$ 15.
1. Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy:
1) kontrolowanie minimum raz do roku całokształtu działalności
klubowej ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej
i realizacji działalności programowej przez Zarząd Klubu,
2) składanie dla ZK uwag wynikłych z kontroli działania ZK,
3) udział jej prezesa i upoważnionych przez niego członków w
posiedzeniach Zarządu Klubu z głosem doradczym,
4) składanie dla WZ rocznego sprawozdania ze stopnia realizacji
zadań do których zobowiązali się poszczególni członkowie ZK,
opinii w sprawie rocznego sprawozdania ZK, wykonania budżetu
i wniosku o absolutorium dla członków ZK.
$ 16.
1. Prezes ZK:
1) co roku przygotowuje i zwołuje Walne Zgromadzenie Klubu,
2) czuwa nad prawidłową realizacją podejmowanych przez Wz i ZK uchwał,
3) zwołuje i przewodniczy posiedzeniom ZK (jedno na półrocze),
4) przygotowuje plany działalności i terminarze imprez,
5) jest odpowiedzialny za przestrzeganie postanowień Statutu
Klubu i innych przepisów przez wszystkich członków Klubu,
6) kieruje działalnością ZK ,nadzoruje i koordynuje pracę jego
członków, odpowiada za wyniki pracy ZK,
7) reprezentuje Klub wobec władz PTTK i na zewnątrz, ZK wobec KR,
8) akceptuje wszystkie dokumenty Klubu,
9) organizuje obóz nurkowy i abonamenty basenowe.
2. Wiceprezes ZK:
rozpoczęcie sezonu, zakończenie sezonu, nurkowanie pod lodem,
4) odpowiada za prawidłowe rozpatrywanie wniosków i zażaleń,
5) odpowiada za prawidłowy przepływ informacji w klubie,
6) nadzoruje przebieg imprez organizowanych przez członków Klubu,
7) realizuje obowiązki prezesa i szefa szkolenia w ich zastępstwie.
3. Sekretarz :
4) przygotowuje roczne sprawozdanie opisowe dla WZ i RO PTTK,
5) protokołuje WZ, zebrania ZK, ewidencjonuje i archiwizuje
dokumenty wymienione w rozdziale V,$17,ust.1,pkt 1,2,3,7,
6) odbiera i archiwizuje, oraz odpowiada na korespondencję po
konsultacji z prezesem i innymi członkami ZK,
7) podpisuje wraz z prezesem lub wiceprezesem korespondencję
wychodzącą z Klubu.
8) prowadzi stronę internetową Klubu,
9) informuje członków na WZ o stopniu ich aktywności (dyplomy) i wyszkoleniu.
4. Skarbnik :
1) zbiera składkę PTTK i do końca lutego wpłaca ją do RO PTTK,
2) zbiera składkę klubową do końca stycznia.
3) przygotowuje i rozlicza imprezy pod względem finansowym,
4) przygotowuje sprawozdanie finansowe na Walne Zgromadzenie,
5) rzetelnie prowadzi Księgę Finansową Klubu ($.17,ust.4),
6) prowadzi kasę Klubu (wraz z drukami KP,KW i raportem kasowym)
7) akceptuje wszystkie dokumenty i uchwały w sprawach finansowych
i majątkowych Klubu, przygotowuje preliminarze budżetowe na WZ,
8) przechowuje wolne środki finansowe Klubu po podpisaniu
oświadczenia odpowiedzialności materialnej,
9) nadzoruje zabezpieczenie majątku klubowego i powierzonego.
5. Gospodarz sprzętu :
1) odpowiada za stan ilościowy i techniczny sprzętu klubowego i
powierzonego klubowi pod opiekę (oświadczenie),
2) przeprowadza obowiązujące atesty i konserwacje sprzętu,
3) prowadzi dokumentację magazynową: karty sprzętowe
karty wypożyczeń, zestawienia sprzętu,
4) przygotowuje sprzęt do imprez (opiekuje się nim na imprezach),
5) wypożycza sprzęt zgodnie z uchwałami ZK.
6. Szef szkolenia :
1) przeprowadza minimum 8 zajęć doszkalających na basenie, 4 prelekcje
dla członków klubu rocznie, oraz 4 egzaminy na sprawności klubowe,
2) prowadzi dokumentację zgodnie z $.17.ust.6.,
3) organizuje szkolenia i informuje członków o szkoleniach zewnętrznych,
4) sporządza sprawozdania ze szkoleń dla Klubu i KDP ZG PTTK,
5) nadzoruje prowadzenie kart nurkowań przez sekretarza, 7)
6) pozyskuje kursantów i przeprowadza szkolenia na stopnie CMAS.
7. Zarząd Klubu może dowolnie podzielić między siebie obowiązki
zawarte w $.16,ust.2,3,4,5,6.
8. Członek ZK, którego stopień realizacji zadań zostanie oceniony
w rocznym sprawozdaniu KR poniżej 60%, może zostać odwołany z
funkcji na Sprawozdawczym Walnym Zgromadzeniu Klubu. Na jego
miejsce Sprawozdawcze WZ wybiera nowego członka ZK.
9. Uchwały WZ i ZK mogą być uchylone lub ich wykonanie zawieszone
przez RO PTTK w przypadku gdy są sprzeczne z prawem ,Statutem
PTTK i RO PTTK, oraz uchwałami Władz Naczelnych PTTK i RO PTTK.
10. Zarząd Oddziału nie odpowiada za zobowiązania Klubu powstałe
bez zgody Zarządu RO PTTK. Za tego rodzaju zobowiązania
odpowiadają członkowie Zarządu Klubu, którzy je spowodowali.
Rozdział V
Dokumentacja Klubu.
$.17.
Zarząd Klubu zobowiązany jest do prawidłowego i terminowego
prowadzenia (i przechowywania) następujących zbiorów
dokumentów:
1) SPRAWOZDAWCZOŚĆ :
A. uchwały WZ, ZK i KR;
B. sprawozdania roczne: opisowe i TKK;
C. sprawozdania z imprez,
2) CZŁONKOWIE :
A. karty osobowe członków (i deklaracje); R
B. karty nurkowań;
C. ewidencja sprawności, certyfikatów, dyplomów;
D. zestawienia aktywności członków,
3) FINANSE
A. rejestr finansowy;
B. listy składek, listy wpłat na imprezy, rachunki;
C. bloczki KP i KW, raporty kasowe;
4) SPRZĘT
A. karty sprzętowe,
B. zestawienia sprzętu,
C. książka wypożyczeń,
5) SZKOLENIA
A. programy szkoleń;
B. dokumenty kursów (sprawozdania),
C. listy zaliczeń sprawności klubowych,
Rozdział VI
Finanse i majątek Klubu.
$ 18.
1. Majątek Klubu może być nabywany i zbywany za zgodą RO PTTK i w
granicach upoważnień udzielonych przez RO PTTK.
2. Na fundusze Klubu składają się:
1) wpisowe do klubu i składki członkowskie,
2) dotacje RO PTTK i inne,
3) wpływy z działalności statutowej (w tym kwota dla klubu),
4) dochody z majątku Klubu (wypożyczanie sprzętu),
5) wpływy ze szkoleń nurkowych, żeglarskich i wym. w $.2.ust.2,
6) wpływy z działalności gospodarczej za zgodą RO PTTK,
7) darowizny.
3. Wysokość wpisowego i składki PTTK ustalana jest przez ZG PTTK i
nie podlega zwrotowi w razie rezygnacji z członkostwa w PTTK.
4. Wysokość składki klubowej (rocznej) ustalana jest corocznie
przez ZK przy pomocy zatwierdzonej przez ZK wielkości odnie-
sienia S. Nie podlega ona zwrotowi w razie rezygnacji.
5. Wpisowe do klubu wynosi 2 S (uchwałą ZK może zostać podniesione
do 3 S). W wypadku rezygnacji z członkostwa w Klubie w ciągu
1 miesiąca od daty wpłaty podlega ono zwrotowi w całości. Po
tym terminie nie jest zwracane.
6. Wysokość opłacanej składki klubowej jest uzależniona
od statusu członka i wynosi co najmniej :
1) dla członków seniorów - 0,5 S
2) dla członków zwyczajnych - 1 S
3)dla kandydatów - 1,2 S
4) dla osób fizycznych wspierających -1,5 S
5) dla osób prawnych wspierających -minimum 2 S.
7. Uczniowie i studenci opłacają wpisowe i składkę w wysokości 50%
współczynników wskazanych w ust. 5 i 6 .
8. Członkowie rodziny członka seniora , zwyczajnego i kandydata
wstępujący do Klubu i pozostający w nim opłacają składkę
członkowską i wpisowe w wysokości 50%.
Korzystają oni również z ulg w opłatach za szkolenia
i wpisowego na imprezy w wysokości ustalonej przez ZK.
9. Zarząd Klubu może ustalić wysokość dodatkowych składek w sytu-
acjach nadzwyczajnych, nie wyższych jednak niż 1 S rocznie.
10. Członkowie ZK i osoby funkcyjne korzystają ze zwolnień i ulg we
wpisowym na imprezy, baseny, obozy itp. - w zależności od ich
aktywności i w miarę posiadanych przez Klub środków.
11. Zarząd Klubu może ustalić ulgi w opłacie składek klubowych
i wpisowego na imprezy za:
1) wysoką aktywność w działalności klubowej,
2) udostępnienie prywatnego sprzętu dla Klubu,
3) udostępnienie prywatnych środków transportu,
4) zorganizowanie imprez,
5) inne korzystne dla Klubu działania.
12. Pozostająca po odliczeniu ulg składka klubowa nie może być
jednak niższa niż 0,05 S.
13. Wysokość składki PTTK jest ustalana przez ZG PTTK. Członkowie ,
którzy opłacili składkę klubową do końca stycznia mogą zostać
zwolnieni z opłaty składki PTTK na podstawie decyzji ZK. Zostanie
ona pokryta ze środków klubowych.
$ 19.
1. Klub prowadzi działalność głównie na sprzęcie użyczonym przez
jego członków.
2. ZK ma obowiązek przeprowadzać atesty, konserwacje i odnawianie
sprzętu tak aby jego stan nie uległ pogorszeniu.
3. Sprzęt użyczony przez członków klubu powinien zostać zwrócony
właścicielom w stanie niezmienionym.
4. Środki finansowe na utrzymanie sprzętu klub uzyskuje także z
części wpisowego na imprezy zwanego kwotą dla klubu.
Rozdział VII
$ 20
Imprezy klubowe
1. Organizator imprezy klubowej (jedna osoba) powiadamia ZK, członków klubu, przygotowuje odpowiedni sprzęt (butle jackety, ambu, namiot itp.), zbiera i rozlicza wpisowe , sporządza karty nurkowań, sprawozdanie, dziennik rejsu itp., oraz prowadzi ją zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami (opracowuje program i regulamin imprezy).
2. Wpisowe na imprezę powinno uwzględniać koszty przygotowania sprzętu, transport, noclegi, wyżywienie, kwotę dla klubu (kdk - przekazuje skarbnikowi, sprawozdanie - sekretarzowi).
3. Organizator imprezy otrzymuje (nie dotyczy członków wspierających):
a) punkty za aktywność zgodnie z zatwierdzona przez WZ tabelą ,
b) 50% kdk na dofinansowanie jego uczestnictwa w następnej imprezie klubowej, itp.
Jeśli na imprezę wpisowe wpłaciło ponad 9 osób – organizator uczestniczy w niej bezpłatnie (na tej samej zasadzie uczestniczą w imprezie pomocnicy organizatora - jeden na 9 następnych uczestników z opłaconym wpisowym)
punkt b) dotyczy tylko członków zwyczajnych i seniorów.
4. Rozpoczęcie i zakończenie sezonu nurkowego , oraz nurkowanie pod lodem powinny być dofinansowane, w miarę możliwości, ze środków klubowych
(przygotowanie i transport sprzętu, itp).
Rozdział VIII
Zmiana Statutu i rozwiązanie Klubu.
$.21.
1. Zmiana Statutu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego
Zgromadzenia podjętej większością 3/4 głosów przy obecności co
najmniej 2/3 uprawnionych do głosowania.
2. Statut dla swej prawomocności musi zostać zatwierdzony przez
RO PTTK.
3. O zmianie Statutu należy zawiadomić wszystkich członków
Klubu w terminie jednego miesiąca od momentu jej dokonania.
$ 22.
1. Rozwiązanie Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego
Zgromadzenia podjętej większością 3/4 głosów w obecności co naj-
mniej 2/3 członków uprawnionych do głosowania, chyba że został
zgłoszony wcześniej pisemny sprzeciw co najmniej 8 członków
Klubu uprawnionych do głosowania. W razie sprzeciwu o rozwiązaniu
Klubu decyduje Zarząd RO PTTK.
2. Klub może zostać rozwiązany uchwałą RO PTTK w przypadku zanie-
chania przez klub działalności lub spadku liczby członków poniżej
10 osób przez okres jednego roku.
$ 23.
(dotyczy majątku pozostającego na ewidencji RO PTTK).
Rozdział X
Postanowienia końcowe
$ 24.
1. Każdy członek Klubu (za wyjątkiem członków honorowych)
zobowiązany jest do opłacenia składki klubowej najpóźniej w
dniu pierwszej imprezy klubowej na której jest obecny, nie
później jednak niż do końca lutego danego roku.
Członek Klubu, który nie opłacił składki klubowej w
wymaganym terminie jest automatycznie zawieszony w
2. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą ZK dopuszczalny jest
udział członków klubu jak też członków ZK i KR w zebraniach
władz Klubu (WZ, posiedzenia ZK i KR) za pośrednictwem
internetu , telefonu lub innych środków telekomunikacji.
Konieczne jest jednak późniejsze potwierdzenie poprzez
podpisanie listy lub przysłanie pisemnego potwierdzenia
obecności w ciągu 3-ch miesięcy od dnia odbycia zebrania.
$ 25.
roku. Został przyjęty uchwałą Walnego Zgromadzenia Klubu
Działalności Podwodnej PTTK "REMORA" w dniu 12 września 1992
roku odbytego w Ośrodku WOPR k/Rajgrodu.
Zmiany zostały wprowadzone uchwałą WZ w dniu 07 lutego 2003r,
uchwałą WZ w dniu 29 maja 2005r., uchwałą WZ nr 1/2015 w dniu 18
stycznia 2015r., uchwałą WZ nr 2/2019 z dnia 13 stycznia 2019r.,
oraz uchwałą WZ nr 3/2022 z dnia 3 maja 2022r.
TERMINARZ
podstawowych czynności zarządu klubu
styczeń: - przeprowadzenie Walnego Zgromadzenia Członków Klubu,
- zebranie składek członkowskich,
- wpłata składek PTTK do RO PTTK – odbiór znaczków,
- wklejenie znaczków do legitymacji PTTK.
Luty: - zebranie zaliczki na obóz nurkowy,
- rezerwacja agroturystyki na obóz,
- zarezerwowanie instruktora na obóz.
Kwiecień: - zebranie zaliczki na basen,
Maj: -złożenie podania o przydział abonamentów u kierownika basenu.
Czerwiec: - podpisanie umowy basenowej u kierownika basenu.
-oddanie butli do atestu (konserwacja automatów i jacketów),
- zebranie reszty wpłat na obóz.
Lipiec: - przygotowanie sprzętu ,
- zorganizowanie i odbycie obozu,
- przesłanie sprawozdań z kursu do KDP PTTK, zapotrzebowania na książeczki i certyfikaty,
- wypisanie i wydanie książeczek i certyfikatów.
Sierpień: - odebranie abonamentów basenowych.
Wrzesień - przygotowanie listy obecności na basenie.
Pażdziernik - przeprowadzenie szkolenia na basenie.
Grudzień - przygotowanie sprawozdania TKK dla RO PTTK,
- przygotowanie sprawozdania opisowego z odbytych imprez,
i aktywności członków dla Walnego Zgromadzenia Klubu,
- przygotowanie terminarza imprez klubowych na rok następny,
- przygotowanie preliminarza budzetowego.
Statut i punktacja do pobrania:
carel@o2.pl
+48 608 223 892
KDP "REMORA"